Wednesday, March 17, 2010

به احترام حسین کعبی با هر کس که جوک برای مسخره کردن اعراب هموطن من بگوید برخورد خواهم کرد

به احترام حسین کعبی با هر کس که جوک برای مسخره کردن اعراب هموطن من بگوید برخورد خواهم کرد

حسین کعبی هموطن عرب زبان کوتاه قد بلند همت ما با دستبند سبز به حمایت از جنبش ازادی خواهی ایران وارد میدان فوتبال شد. به احترام این مرد بزرگ با هر کس که جوک برای مسخره کردن اعراب هموطن من بگوید برخورد خواهم کرد امروز زمان همدلی و اتحاد همه ما ایرانیان برای مبارزه با اهریمن است. همین

1 comment:

Anonymous said...

کسی‌ جسارتی به هموطنان عرب نکرده است . اگر گاهی‌ حمله ای به اعراب میشود ، هدف اصلی " استعمار پنهان و آشکار عرب " در میهن مشترک ماست . ما تا شکست و تسخیر ایرانزمین توسط اعراب جزیره آلعرب ، با اقوام عرب الاصل تاریخ مشترک داشتیم . مخصوصا مردم جنوب کشور و بویژه عرب ها و بختیاری ها همیشه رابطه حسنه داشته و دارند و برخوردهای قومی وجود نداشته و ندارد . دول مرکزی ، بهمانگونه که در حق سایر اقوام ایرانی در نواحی مرزی کشور عمل کرده اند ، در حق این قوم ایرانی نیزبیعدالتی و ظلم فراوانی روا داشته اند . اقوام حاشیه نشین کشور همیشه سپر بلائی در برابر تجاوزات بیگانگان بوده اند . و در مورد قوم عرب ایران ، نیازی به مراجعه به تاریخ نداریم . چون شواهد و مدارک جنگ خانمانسوز اخیر بیش از هر گوشه ی دیگری از کشور هویداست . شهر ها و روستاهای عرب نشین خوزستان یکی‌ پس از دیگری مورد مهاجمه ، بمباران و اشغال نیروهای حکومت بعثی عراق قرار گرفتند . این مصیبت باعث قتل و بیخانمانی بسیاری از هموطنان ما شد . خرمشهر با خاک یکسان شد هموطنان عرب بیشماری کشته و آواره شدند .
و هنوز بخش بزرگی از آنان نتوانسته اند به خانه و کاشانه باز گردند .
مسئله جوک و لطیفه سرائی - اگر چه گاه بیشرمانه و تبعیض آمیز است و نیاز به یک بررسی جامعه شناسانه دارد ، همیشه بمنظور تحقیر بکار برده نمیشود . خیلی‌ از این لطیفه ها توسط خود وابستگان اقوام ساخته میشوند و هدف از آن ترویج و یا اعمال نژادپرستی نیست . تا حدودی قابل تحمل هستند . ولی بی‌ شرمی آمیخته به تبعیض قومی ، عملی ناپسند و منزجر کننده است . و این مطلب میتواند آب به آبشخور جدائی طلبان انداخته که احساسات هموطنان غیور ما را تحریک و موجب نفاق شود .
در مورد این سنت میتوانم گواهی‌ دهم ، که بسیاری از جوکهائی که در مورد اقوام جنوب کشور ساخته میشود ، توسط جوانها و افراد لطیفه گوی خودشان ساخته میشود . بمنظور حسن ختام ، از قومی که خود شیر پستانش را مکیده ام ( ایل بختیاری ) یک " متلک بخود " را نقل می‌کنم :

" خدا گفته ، به خر یکبار بگو ، به ترک دو بار و به لر سه بار بگو ، تا بفهمد ! " کجای این نژاد پرستیست ؟